Ve středu 10.11.2010 pro vybrané žáky 8.-9.r. v kategorii Kadet ve čtvrtek 11.11.2010 pro vybrané žáky 7.r v kategorii Benjamin
Náplní pravidelných schůzek rodičů s učiteli je především prospěch dětí, jejich chování a seznámení s různými akcemi, které pro děti škola organizuje.
Malířská paleta na sobě nese škálu barev, PALETA Oucmanice nám nabídla rozmanitost programů s ekologickou tématikou.
Žáci vytvořili pro druháčky barevnou abecedu, ve které doplňovali chybějící písmena, řadili podle abecedy slova a jména.
V rámci exkurze z vlastivědy navštívili žáci hlavní město Prahu. Přivezli si dojmy, které se rozhodli prezentovat prostřednictvím slohových prací a následnou tvorbou pracovních listů na interaktivní tabuli.
Jednoho pošmourného dubnového odpoledne nás ve školní družině navštívila skupinka dětí z Pobytového střediska. Cílem plánované návštěvy bylo rozšíření znalostí a vědomostí o životním prostředí, podmínkách života na Zemi a samozřejmě také rozvíjení jazykových a komunikativních dovedností.Projekt EUF 2010 – 20 Moderní výuka českého jazyka-prostředek plnohodnotného prožití volnočasových aktivit žadatelů o mezinárodní ochranu. Ekologie Jednoho pošmourného dubnového odpoledne nás ve školní družině navštívila skupinka dětí z Pobytového střediska. Cílem plánované návštěvy bylo rozšíření znalostí a vědomostí o životním prostředí, podmínkách života na Zemi a samozřejmě také rozvíjení jazykových a komunikativních dovedností. Program jsme měli připravený na zahradě, ale počasí změnilo naše plány a museli jsme téměř vše přesunout do budovy. Jediné stanoviště, které zůstalo venku, bylo třídění odpadů. Děti třídily odpad do čtyř košů – papír, plasty, sklo, nápojové kartony. U některých kousků si nevěděly rady, ale paní vychovatelka jim vždy poradila. Poté jsme se přemístili dovnitř a děti si podle své volby obešly všechna tři oddělení, kde měly na výběr z výroby sluníček z odpadových materiálů, poznávání stromů, rostlin a několika kvízů .
V úterý 12.dubna 2011 vyjeli žáci 9. tříd, vybraní žáci 8. tříd a spolu s nimi i děvčata z pobytového střediska na exkurzi do Terezína. Tato akce se uskutečnila v rámci učiva dějepisu o holocaustu a Protektorátu Čechy a Morava. Exkurze je začleněna do projektu , který je spolufinancován z prostředků Evropského uprchlického fondu.
Žáci IX.A na internetu vyhledali různé informace o historii labyrintů a našli ukázky současných projektů. Zjistili, že nejvíce labyrintů se nachází v parku zámku Loučeň.
Projekt byl zaměřen na pohádky českých autorů. V integračním centru se děti rozdělily do 7 družstev podle pohádkových postav. Úkolem každého družstva bylo nejen zahrát pohádku, ale i plnit různé úkoly. Mezi jednotlivými úkoly zahrála každá skupina své představení.
Ještě nebudeme končit, ještě ne, znělo z mnoha úst našich dětí ze školní družiny.
Děti z pobytového střediska se mimořádně sešly v úterý 22. února 2011 ve škole na náměstí. Přišly nejen ty školou povinné, ale i ty, které navštěvují vyrovnávací třídu a na školu se teprve připravují.
Je ráno, 6. 12. 2010, sedím v Integračním centru ZŠ Gutha- Jarkovského v Kostelci nad Orlicí a netrpělivě čekám na program. Ale ještě se zkouší………….., paní učitelka Luňáčková sedí u kláves, paní učitelka Nováková dolaďuje texty s konferenciéry, paní učitelka Kalousková má na starosti techniku.
Pátek 8. 10.2010 se stal pro žáky 6.A dnem, kdy se mohli vrátit do dob našich předků - dávno před náš letopočet. Vydali se na exkurzi do Všestar, konkrétně do Centra experimentální archeologie.
Tomuto projektu předcházelo sbírání různého přírodního materiálu. Na výrobky jsme potřebovali
Paleta Oucmanice je pobytovým střediskem EV Pardubického kraje.