24.01. 2020

Výtvarný blok automatické kresby

Proč mívají někteří žáci malůvky v rozích sešitů? Proč si občas bezděčně čmárají? – Na tyto otázky si zkoušeli odpovědět žáci ve výtvarném bloku automatické kresby.

Objevovali, že ruka může kreslit jakoby sama bez ovlivnění rozumem a vědomím. Učili se využívat pravou mozkovou hemisféru, které si připisují funkce intuice, představivosti, tvořivosti a denního snění. Po navození uvolněného stavu začali vytvářet díla spojená s intuicí a kreativitou.

V další části výtvarného bloku se pokoušeli vnímat věci kolem sebe a kreslit to, co vidí.

Vznikla originální díla bez ohledu na to, zda mají žáci dosavadní zkušenosti s kreslením. Děti tak došly ke zjištění, že ať již mají výtvarný talent nebo ne, jsou schopni vytvořit krásné obrázky.

Český rok - Pohádkový závěr školního roku

…přesně tak bychom mohli pojmenovat jeden z posledních dnů tohoto…

Učebna v přírodě.

Projekt z podpory EU V roce 2019 jsme začali společně s kolegy…

XVI. ročník soutěže „Třídíme s želvou Bellou“

Již šestnáctý rok se žáci základních škol Královéhradeckého kraje mohli…