Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR
Investice do rozvoje vzdělávání
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Jedná se o aktivitu navazující na exkurzi do malé vodní elektrárny Hučák v Hradci Králové.
Již před exkurzí obdržely děti instrukce, na co se během návštěvy elektrárny zaměřit včetně popisu obsahu požadované prezentace. Součástí práce jsou fotografie zhotovené dětmi. Nejzdařilejší prezentace budou využity k výuce fyziky v 8. a v 9. ročníku, kdy autoři sami výsledek své práce předvedou před žáky 8.B a 9.B třídy.
Žákovské prezentace, které z exkurze vzešly, mají velmi rozdílnou úroveň. Některé práce jsou odbyté, popř. pojaté jako vyprávění průběhu školního výletu. Většina prezentací je pro další využití vhodná po větších úpravách, a 1 práce (Jan Kellner) vyžadovala úpravu pouze nepatrnou a byla velmi vhodná k prezentaci před jinou třídou. Většině dětí nedělá problémy technicky pomocí prostředků ICT úkol zvládnout, potýkají se však s obsahovou stránkou a především s pravopisem.
Prezentace práce před spolužáky:
Všichni žáci předvedli výsledky své práce v 9. B, nejzajímavější práce (včetně žákovského komentáře) byly předvedeny v 8.B. Projevily se viditelné rozdíly ve verbálních schopnostech dětí (někdo pouze doslova svoji práci předčítal, jiní se snažili i doplnit komentář vlastními slovy, 1 žák zvládl prezentaci zcela bravurně a sebevědomě). Naslouchající děti sledovaly vystoupení svých spolužáků opravdu pozorně, hodnotily ho, vznášely dotazy i připomínky.
Většina dětí považovala splnění zadaného úkolu za samozřejmost. Některé děti využily tvorbu prezentace k předvedení svých dovedností prostřednictvím ICT, na obsahovou stránku tolik nedbaly. Děti samy uznaly, že pozice před tabulí v roli vyučujícího je zajímavá, ale ne příliš snadná.
Příjemně mě překvapil zájem spolužáků o práci druhých a jejich - sice občas kritický, ale celkem konstruktivní přístup k hodnocení. Sami autoři úspěšných prezentací měli očividnou radost, že jejich práce byla předvedena ostatním, zaujala je a nebyla tudíž pouze formální.
M. Kalousková
Čtvrté třídy se letos zapojily do preventivního programu „Vyplouváme“. Paní…
Letošní školní rok zahájili žáci 6. ročníku ZŠ Gutha…
Na první hodinu Přírodovědy jsme se přesunuli ze třídy do…