Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR
Investice do rozvoje vzdělávání
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Škola fotografování
Vybraní žáci 8. ročníku se v hodinách volitelné informatiky seznámí se zásadami fotografování, naučí se používat školní digitální fotoaparát a využívat jednoduché scénické režimy. Seznámí se s kompozicí snímku, úpravami fotografií v programu Zoner Photostudio 9. Své zkušenosti převedou do elektronické podoby – pracovní list a prezentace.
Zatím se žáci seznámili formou prezentace a praktických ukázek fotoaparátů a fotografií se základy digitální fotografie. Prostřednictvím školních fotoaparátů se ve skupinách vzájemně fotografovali – portrét, postava v klidu, postava v pohybu a zkoušeli i detaily. Na fotoaparátu nastavovali různé scénické režimy.
Pracovní listy zvládli žáci poměrně snadno. Vybrali nejpovedenější fotografie a popsali na nich druh scénického režimu, který použili. Stránku upravili a zformátovali pro tisk.
Prezentace se napoprvé nepovedla. Chtěla jsem, aby použili původní fotografii a na stejný snímek vložili upravenou fotografii, ke které napsali komentář, jaké úpravy použili. Prezentace měla být opatřena jednoduchými a vhodnými přechody. Opravy trvaly déle, než původní prezentace. Nakonec jsme stihli práce i společně posoudit a odprezentovat před spolužáky.
Fotoaparát jako nástroj pro tvorbu materiálů je velice variabilní. V zámeckém parku vytvářeli žáci spoustu nápaditých kompozic ve skupině i samostatně jako postavy. Vzhledem k jarnímu období bylo kolem nich mnoho objektů pro fotografování detailů. Běhali, skákali ze schodů, fotili vodu ve fontáně, pulce v jezírku, kosy v letu, atd.
Hana Adamcová
Čtvrté třídy se letos zapojily do preventivního programu „Vyplouváme“. Paní…
Letošní školní rok zahájili žáci 6. ročníku ZŠ Gutha…
Na první hodinu Přírodovědy jsme se přesunuli ze třídy do…