Den včel, který se slaví 20. května si projektovou výukou připomněli žáci 2. tříd. V prvouce se prostřednictvím videoukázek a diskuzí nad nimi seznámili se životem v úle. V českém jazyce si pak prostřednictvím skládankového učení rozšířili informace o včelím světě. Nabyté pravopisné znalosti prověřili v běhacím diktátu. Také matematika se hemžila medovými úlohami. Během výtvarky a pracovní výchovy to ve třídě sice bzučelo jako v úle, ale vytvořené kvetoucí stromy se včelkami jsou okouzlující. V závěru týdne si děti vyzkoušely dle receptu ukuchtit ovocný salát s medem a o nejsladší tečku se postaral pan včelař Novotný. Děti si nejprve poslechly jeho poutavé vypravování o včelách, prohlédly si živé trubce, matečník, včelařské potřeby. Dozvěděly se, proč je včelařův oblek bílý, proč jsou včely pro život člověka nepostradatelné, co je to propolis, mateří kašička, jak správně vytáhnout žihadlo a spoustu dalších zajímavostí. Nejvíc byly děti fascinovány přenosným proskleným úlem, kde mohly včely tiše pozorovat. Některým se podařilo zahlédnout i královnu.
Velice tímto panu Novotnému děkujeme za poutavou hodinu, kterou pro děti připravil. Kdo ví, možná se z malých nadšenců pod jeho vedením vyklubou další zapálení včelaři.
Za 2. A a 2. B Jana Havlová a Lucie Ryšková
V 7. ročníku jsme se zabývali automobily a automobilismem, zmínili jsme…
Výuka cizích jazyků není jen o gramatice a slovíčkách. Důkazem…
Je důležité, aby výuka cizího jazyka nebyla izolovaná od reality,…